28 de gener 2009

pilota de dilatació (esferodinamia)


La pilota d'exercicis és molt còmoda durant l'embaràs, es pot fer servir per seure en qualsevol moment. Jo la feia servir per l'ordinador, per dinar, per mirar la tele...
A mi em solia passar que la pelvis se'm quedava encarcarada si estava molta estona asseguda, i seure sobre de la pilota el permet fer oscilacions de la pelvis. A més per ergonomia, descarregues molt millor al nou centre de gravetat del teu cos, de manera que l'esquena és relaxa.
Durant el part convé balancejar la pelvis per facilitar el descens del nen, i la pilota és ideal per fer-ho, si s'ha fet servir durant l'embaràs i et sents còmoda a sobre d'ella, és un bon lloc per seure durant el període de dilatació.
Aquí teniu un link amb exercicis concrets amb imatges per fer amb la pilota:

Hi ha varies mides diametrals, més i menys addients segons l'alçada que es faci. Al Decathlon es poden comprar a un preu assequible (13€).

2 comentaris:

  1. Bon dia,

    A ca nostra esteim esperant un nin, nom Blai. Tan sols queden 3 mesos perquè arribi i, sa veritat, de cada vegada em veig molt més il·lusionada. He vist aquest blog per primera vegada i, ses reflexions que hi he llegit, m'han agradat molt. Enhorabona.
    Segur que em compraré una pilota com sa teva per fer exercicis, a ca nostra, i anar practicant per quan arribi es moment anhelat.
    Moltes gràcies,

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies per la teva aportació i moltes felicitats!
    Si vius l'embaràs i la criança de manera semblant a la meva et puc assegurar que serà meravellós!! la meva vida ha cambiat, però no només pel que sembla i pel que et diu la gent (horaris, autonomia...) sinó TOTA la meva vida!! els meus sentiments, els meus interessos...
    Jo recordo quan estava embarassada com tu... llegia molt sobre el part... ara ho cambiaria!! llegiria els llibres de la Laura Gutman, que els vaig descobrir després de parir... et recomano que ho facis!
    Tant de bó tot us vagi molt bé, i aquí em tens pel que necessitis. Sobretot et dessitjo que respectin el tipus de part que vulguis i t'ajudin a aconseguir-ho.
    Petons!

    ResponElimina