30 de setembre 2009

pastís d'aniversari

Es tracta del pastís del primer aniversari del Rai, volia fer-lo especialment per ell, per la seva edat, pels seus gustos, i amb les nostres preferències: ecològica, integral, amb poc sucre o gens... perquè no haguéssim de limitar la qüantitat que en mengés.
De manera que vam fer el pa de pessic com sempre però amb la meitat de sucre de canya que normalment, i fent servir un llevat ecològic. Després el vaig presentar en forma de tren de la següent manera (ho vaig trobar a la xarxa): el vaig obrir com un entrepà, vaig empapar la part de sota amb suc de raïm,
vaig extendre mitja tarta amb melmelada i l'altra mitja amb compota de pera. Després de tallar els trossos els vaig cobrir amb melmelada o compota al contrari del farcit. Altres "vagons" els vaig vernissar de iogurt. Les rodes eren de plàtan i els "carregaments" del que tenia per la cuina.

Per la festa amb els amics vaig voler fer un pa de pessic sense gluten sense llet ni iogurt i sense ou, pensant en que el poguessin prendre tots els nens, inclús els que normalment no poden. Aquest a és la recepta, que vaig trobar a la xarxa:
  • 3 medidas de harina (de quinoa, de maiz o de espelta...) yo le puse quinoa
  • 1 medida de fructosa/azúcar de caña (también puede ser sin nada, porque la fruta de la decoración ya le dá gusto, o bien añadir un platano batido a la mezcla)
  • 1/2 medida de aceite de oliva virgen
  • 1 medida y media de bebida vegetal (arroz, soja, almendras, avena...) yo le puse avena
  • el equivalente a 3 huevos de harina de grabanzo disuelta en agua
  • canela y ralladura de naranja

Elaboración:

mezclar todos los ingredientes y al horno a 180º, entre 30min y 1 hora

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada